Diagnostyka komputerowa
Wykaz wykonywanych czynności oraz używanych do napraw części zamiennych: odczytujemy i kasujemy błędy, kasujemy inspekcje serwisowe, diagnozujemy komputerowo podzespoły, naprawiamy podzespoły ABS, poduszek powietrznych, sterowania silników benzynowych i diesla, regenerujemy mechanizmy wycieraczek, alternatory, rozruszniki, wentylatory, przepustnice, filtry cząstek stałych, naprawiamy klimatyzacje, instalacje elektryczne, nadmuchy, elektryczne szyby, centralne zamki i instalacje alarmowe, wymieniamy cewki, świece zapłonowe i żarowe, kopułki, przełączniki, przekaźniki, kostki, wiązki, piny, termostaty, przewody, czujniki temperatury, wału korbowego i wałka rozrządu, montujemy alarmy, czujniki parkingowe, haki holownicze.
Układy elektryczne i instalacje są tymi podzespołami, których rozwój należy do najbardziej dynamicznych w branży motoryzacyjnej. Odgrywają one stale zwiększającą się rolę w zapewnieniu użytkownikom bezpieczeństwa zarówno czynnego jak i biernego, odgrywają rolę sterującą pracą silników i czystością wydalanych spalin, oraz dzięki pakietom komfortu poprawiają funkcje użytkowe. Ostre normy czystości spalin są powodem częstych zmian konstrukcyjnych w silnikach, w dużym stopniu dotyczy to silników dieslowskich. Montowane sondy lambda, filtry cząstek stałych i inne rozwiązania podwyższają jednak awaryjność. Nowe rozwiązania przyciągają uwagę, gdyż przybywają w aucie nowe funkcje użytkowe, przybywa jednak również podzespołów których niespodziewane awarie mogą unieruchomić silnik.
Diagnostyka komputerowa Mazdy - pozwól nam rozwikłać każdą tajemnicę Twojego pojazdu!
Wychwycenie usterek układów elektronicznych nie jest aż tak trudne, gdyż jadąc samochodem możemy zauważyć na kokpicie kontrolki ostrzegające o błędach, które powinny być następnie przeanalizowane w naszym serwisie pod kątem ewentualnych napraw.
Wielokrotnie spotykamy się z pytaniami Klientów o zdiagnozowanie ich powodu, co szczególnie na odległość jest niewykonalne, ponieważ układy są tak rozbudowane, że powodów może być zbyt wiele. Dlatego też Klienci starannie podchodzą do usterek i przyjeżdżają na powszechnie nazywane podłączenie auta do komputera, jednakże nie wiemy na jakiej podstawie rozpowszechniła się opinia, że przyniesie to szybko oczekiwane efekty, przypuszczalnie od osób nie zajmujących się tym zawodowo. Szybkie podłączenie auta do komputera prowadzi do odczytu błędów stałych lub sporadycznych, które można spróbować skasować, jednak jeśli po pewnym czasie powrócą, oznacza to że są to błędy stałe wymagające kompleksowej diagnostyki połączonej z naprawą. Naprawy elektroniki są bardzo wymagające od strony wyposażenia serwisowego i wiedzy technicznej naszego zespołu.
Komputery diagnostyczne na dzień dzisiejszy szybko ujawniają usterki elektroniki, niemniej jednak ich wadą jest to, że nie potrafią wskazać bezpośrednio uszkodzeń bądź uszkodzonych elementów.
Nie umniejszając roli diagnoskopów można stwierdzić, że naprawy elektroniki może zrealizować jedynie dobrze zorientowany technik, sprawdzając jakość połączeń elektrycznych i mechanicznych, mierząc parametry nieelektryczne ciśnień, podciśnień, szczelność, drożność i skuteczność elementów. Z otrzymanych danych musi wyciągnąć odpowiednie wnioski, w czym pomocne są wyniki uzyskiwane w warunkach drogowych.
Wykonanie kompleksowej diagnostyki związane jest z przeznaczeniem dłuższego czasu na rozwiązanie problemu i w porównaniu z odczytem samych błędów wiąże się z niewielkim podwyższeniem kosztów. Wskaże jednak bezpośrednio uszkodzenia i nie dojdzie do sytuacji niejednokrotnie występującej w warsztatach wymieniających uszkodzone podzespoły bez rozeznania, przysparzając Klientowi wyższych kosztów i stresujących sytuacji.
Jeśli spotkacie się Państwo z niespodziewaną awarią układu elektrycznego, zapraszamy u nas zawsze uzyskacie niezbędna pomoc.