Wymiana i przechowanie opon
Doświadczenia wykazały, że termin wymiany opon uzależniony jest od temperatury, okresu eksploatacji i stopnia zużycia bieżnika.
Temperatury mniejsze od 7 stopni utrudniają użytkowanie opon letnich, które sztywniejąc nie zagwarantują Państwu bezpiecznej i komfortowej jazdy, hamowanie będzie utrudnione, a zużycie szybsze. Ta wymiana jest najważniejsza, a wcześniejsza reakcja przed okresem zimowym to spokojniejsza jazda, gdy inni w kolejce czekają na wykonanie usługi.
Czy decydując się na zakup opon zimowych musimy wybrać opony o tej samej szerokości co letnie, niekoniecznie, gdyż opony o mniejszej szerokości mają wyższy współczynnik nacisku do powierzchni drogi ułatwiając jazdę w okresie zimowym szczególnie na śniegu. Szerokość opon uwidoczniona jest na bocznej części opony jako pierwsza wartość oznaczenia 185/, 205/, 215/ w tym przypadku mniejsze szerokości byłyby analogicznie 175/, 195/, 205/.
W sezonie letnim użytkowanie opon zimowych jest możliwe i mają nawet całkiem niezłą przyczepność, jednakże musimy się liczyć z ich szybszym zużyciem. Korzystnie jest wymienić je na letnie przy temperaturach większych od 7 stopni, które występują już w kwietniu.
Wszelkie wymiany wykonujemy zawsze jednocześnie z wyważeniem kół i kontrolą stanu technicznego bieżnika, a dla Klientów mających problem z przetrzymaniem kół oferujemy nasz magazyn.
Wielokrotnie Klienci montują niskoprofilowe opony, co jednak wpływa na szybsze zużycie zawieszenia.
Istotnym parametrem przyczyniającym się do wzrostu zużycia paliwa i opon jest ciśnienie odbiegające o ponad 5 % od norm producenta. Uwidoczni się to przy za niskim ciśnieniu nadmiernym zużyciem bieżnika na zewnętrznych krawędziach i przy za wysokim ciśnieniu nadmiernym zużyciem w centralnej części bieżnika.
Okres eksploatacji opon ze względu na proces starzenia wynosi do 6 lat i nawet jeśli stopień zużycia bieżnika jest niewielki opony powinny być wymienione. Data produkcji widoczna jest na bocznej części opony w postaci czterech cyfr, które wskazują tydzień i rok produkcji.
Opony są zużyte i należy je bezwzględnie wymienić gdy wysokość bieżnika wyniesie mniej niż 3 mm dla opon letnich i mniej niż 4 mm dla zimowych. Jeżdżąc na takich oponach należy się liczyć z wyraźnym przedłużeniem drogi hamowania, a w warunkach deszczowych nawet dwukrotnym, gdyż opony takie nie tną powierzchni wody wprowadzając auto w poślizg.