Naprawy układu kierowniczego
Wykaz używanych do napraw części zamiennych: drążki i końcówki drążków kierowniczych, przeguby zewnętrzne i wewnętrzne, zwrotnice, pompy wspomagania, płyn wspomagania, oraz regenerujemy pompy wspomagania i maglownice.
Układ kierowniczy odgrywa bardzo istotną rolę w komfortowym i nie wymagającym wysiłku kierowaniu pojazdem. Z jego niezawodnością związane jest bezpieczeństwo jazdy. Wychwycenie usterek układu kierowniczego nie jest aż tak trudne, gdyż jadąc samochodem zawsze odczujemy złą kierowalność, nadmierny ruch jałowy na kole kierownicy, oraz widoczne wycieki płynu wspomagania. Brak płynu wspomaganie w układzie uniemożliwia smarowanie pompy i może dojść do bardziej skomplikowanych i kosztowniejszych napraw.
Wytrzymałość układu kierowniczego nie jest nieograniczona, jest one szczególnie wrażliwe na uderzenia, gdy trafimy w krawężnik lub inne przeszkody, gdy koło zaliczy dziurę w jezdni, a wypadki drogowe uszkadzają je w największym stopniu.
Wielokrotnie Klienci montują nowe komplety sprężyn i amortyzatorów o twardszej charakterystyce, a także niskoprofilowe opony, co również wpływa na szybsze zużycie układów kierowniczych.
Klienci analizują również jak jeździć po szutrowych czy dziurawych drogach, są miłośnicy jazdy z dużymi jak i niskimi prędkościami. Analizując to od strony wpływu na trwałość układu kierowniczego, można stwierdzić, że niskie prędkości powodują może większą huśtawkę, jednak zdecydowanie niższe zużycie.
Jeśli będziecie musieli Państwo naprawiać układ kierowniczy należy uwzględnić fakt, że ze względu na bezpieczeństwo należy przeprowadzić regulację geometrii podwoziowej. Do której wykorzystujemy urządzenie wyposażone w sterowniki komputerowe typujące wszelkie ustawienia odpowiadające normom producenta.
Wielokrotnie spotykamy się z pytaniami Klientów ile kosztuje naprawa po której należy przeprowadzić regulację geometrii, łączymy wtedy obie ceny. Okazuje się później, że w innych warsztatach podawana jest zaniżona cena usługi bez geometrii nie mająca nic wspólnego z prawidłowo wykonaną i Klient nie powinien jej tam zrealizować.
Korzystne jest dla dobrego stanu technicznego układu kierowniczego wykonanie przeglądu i niezbędnych napraw co 15 000 km lub raz na rok.
Jeśli spotkacie się Państwo z niespodziewaną awarią układu kierowniczego, zapraszamy u nas zawsze uzyskacie niezbędna pomoc.